Toggle Menu

PINAR KELEŞ

Dijital Pazarlama Uzmanı

Dikkat Etmeniz Gereken 4 Önemli SEO Kriteri

SEO ( Arama Motoru Optimizasyonu ) işletmenizi, markanızı arama motoru sonuçları sayfalarında öne çıkmanızı ve rakiplerinize karşılık bu sayfalardaki sıralamanızı arttırmanız için önemlidir. İyi ve başarılı bir SEO çalışması size sadece arama motorlarında iyi bir konum elde etmenizi sağlamaz bu sayede kullanıcıların sizi bulmasını ve sizinle etkileşime geçmesine de imkan sağlar.

 İster blog yazın, ister e-ticaret siteniz üzerinden satış yapmak için çabalayın. Dijital ortamda bir şeyler üretiyor ve bunu kullanıcılara ulaştırmaya çalışıyorsanız dikkat etmeniz gereken 4 önemli SEO kriterini aşağıda sizler için sıraladım.

 1) Hedef Kitlenizi İyi Anlayın

 SEO yaparken odak noktanız iyi ve kaliteli içerik üretmek ancak bunu yaparken üretilen içeriği kimlere ulaştırmak istediğinizi göz önüne almalısınız. Kadın giyim üzerine ürün satışı yaptığınızı ve blog sayfanızda yılın moda ve trendleri üzerine yazılar yazdığını düşünelim. Bu yazıları hangi yaş grubuna yönelik hazırlıyorsunuz? Bu içerik ile hedef kitlenizden ne bekliyorsunuz? tüm bu odak noktaları içinde hedef kitlenizi iyi anlayarak SEO çalışmalarınızı bu temel üzerine yapılandırabilirsiniz.

 2) Geleneksel SEO Teknikleri Yerine Modern SEO Tekniklerini Kullanın

 Teknoloji değişiyor ve sürekli gelişiyor. Bu hareketlilik içinde siz de SEO gündemini yakından takip edip yeni teknikleri uygulamak için harekete geçebilirsiniz. İçeriklere anahtar kelime girme gibi diğer geleneksel SEO tekniklerini geride bırakın. Dinamikleri takip ederek sitenizi SEO da güncel tutun.

seo kriteri

 3) Arama motorları için değil kullanıcılara fayda sağlamak için içerik üretin

 SEO stratejinizi SEO uyumlu makalelere kafa yormak yerine kullanıcılara fayda sağlamak, kullanıcıların dikkatini çekmek ve bu odakla üretilen içeriklerden max. geri dönüşü almak adına çalışmalısınız. Arama motorlarında iyi bir sıralama kapmak için üretilen içeriklerin modası çoktan geçti ve arama motorları da bu çabanızı pek dikkate almıyor bilin istedim. İster video, ister makale içerik üretim şekliniz ne olursa olsun her zaman odağınız insan olmalı. Sormanız gerekenler; Bu içerikle ne anlatmak istiyorum? Nasıl bir fayda sağlayabilirim?

 4) Mobili odağınıza almalısınız

 Hayatımızın ayrılmaz bir parçası olan mobil cihazlarımız bizim hem İsviçre çakımız hem de ansiklopedimizdir. İnternet sitelerinin trafiğinin %50’sinden fazlası mobil cihazlar üzerinden gelmektedir. Google geçtiğimiz dönemlerde artık mobil cihazlara uyumlu sayfaları sıralamalarda öne aldığını açıklamıştı. Durum böyle olunca dijital ortamda özellikle de arama motorlarında mobil uyumlu olmayan bir site ile ayakta kalmanız oldukça zor. Hali hazırda mobil uyumlu olmayan bir site için SEO stratejileri uygulamaya çalışıyorsanız. İş listenizin başına sitenizi mobil uyumlu hale getirmeyi eklemelisiniz.