Toggle Menu

PINAR KELEŞ

Dijital Pazarlama Uzmanı

Google Ads Arama Ağı Reklamları İçin Kontrol Listesi

Satışlarınızı arttırmak ya da üye listenizi genişletmek için Google Ads arama ağı reklamları vazgeçilmez bir reklam modelidir. Kampanya öncesi iyi bir planlama yapmanız reklamlarınızın performansını önemli ölçüde etkileyecektir. Her bir kampanyanızı tabiri caizse ince eleyip sık dokumanız lazım. Reklamlarınızda kullanacağınız başlıkları ve açıklamaları, açılış sayfaları gibi detayları sağlam temelli hazırlarsanız sonrasında kampanya optimizasyonunuzda kolaylaştırır.  Kampanyalarınıza başlamadan önce bir kontrol listeli hazırlayarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz.

İyi bir arama ağı reklamı yürütmeniz için ihtiyacınız olan kontrol listesi hemen aşağıda. Bu listeden yola çıkarak arama ağına yönelik reklamlarınızı düzenleyebilirsiniz.

1) Anahtar kelime listesi hazır mı?

Kritik noktaya hoşgeldiniz. Anahtar kelimeler arama ağı reklamcılığının en önemli noktasıdır. Doğru anahtar kelimeler başarıya ulaştırırken, yanlış anahtar kelimeler ise boşa kürek çektirir. O yüzden kampanya hazırlık sürecinde derinlemesine bir kelime analizi çalışması yapmalısınız ve bu konuda oldukça da hassas olmalısınız.

  • Anahtar kelime listenizi max.15 ad. ile sınırlayarak işe başlayabilirsiniz. Gidişata göre kelime listesini yeniden gözden geçirerek, listeyi genişletebilir ya da daha da daraltabilirsiniz,
  • Jenerik kelimelerden yani ‘’bilgisayar, cep telefonu vb’’ kelimelerden ziyade uzun kelime gruplarını tercih etmenizi öneririm, Örn; elbise modelleri ve fiyatları gibi. (Jenerik kelimeler pahalıdır, rekabeti yüksektir, bütçeniz kısıtlı ise bütçenizi hemen tüketmenizi sağlayacaktır.)
  • Arama terimleri raporuna bakarak reklamları tetikleyen arama sorgularına göre mevcut kelime listenizi tazeleyebilirsiniz,
  • Google Trends, Google Ads kelime planlayıcı ya da keywordtool.io gibi araçlarla doğru anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.

 

2) Gereksiz maliyet getirecek kelimeler belli mi?

Anahtar kelime listeniz tamamen pozitif olmayacak. Kelime listenizi hazırlarken ve kontrol ederken size gereksiz maliyet getirebilecek, reklamların ya da işletmenizle alakalı olmayan kelimeleri de mutlaka reklam grubunuzdan/kampanyanızdan hariç tutmalısınız ki reklamlarınız daha kaliteli olsun ve bütçeniz daha verimli şekilde kullanılsın. Örn; ücretsiz bir hizmet vermiyorsanız ya da toptan satış yapmıyorsanız bu terimle alakalı olan kelimeleri hariç tutabilirsiniz.

3) Anahtar kelime, açılış sayfaları ve reklam grupları doğru planlandı mı?

Anahtar kelime listeleri hazır olduğuna göre. Şimdi sıra reklam gruplarını ve açılış sayfalarını planlamada. İşin diğer önemli kısmı burası. Reklam grupları, seçtiğiniz anahtar kelimeyle ve açılış sayfası ile uyumlu olmalı, yani işin özeti; kışlık ayakkabıların olduğu bir reklamı, tüm ayakkabıların listelendiği bir kategori sayfasına yönlendirmeniz yanlış! Kışlık ayakkabı reklamı yapıyorsanız, reklamı kışlık ayakkabıların olduğu kategoriye yönlendirmeniz gerekir. Reklamın genel başarısı reklam grupları bileşenlerinin birbiri ile uyumuna bağlıdır.

4) Reklam metinlerine gereken önem gösterildi mi?

Reklam metinleri mesajınızı taşıyan aracılardır. Verdiğiniz mesajın kuvveti metinlerde kullandığınız içeriklerde yer alır. Dolayısı ile reklam metinlerinizde kullandığınız başlıklar, açıklamalar ve uzantılar her yönden tüketicilerin dikkatini çekmelidir. Reklam metinlerinizde; indirimlerinizden, teslimat ya da ödeme avantajlarınızdan bahsedebilirsiniz. Reklam metinlerinizi hazırlarken her zaman rakipleriniz ile karşılaştırma yapmalısınız ve onlardan farklı öne çıkan noktalarınızı vurgulamalısınız. Diğer bir önemli nokta ise, eğer reklam metninizde %50 indirim ya da 7,99 TL’den başlayan fiyatlarla…. şeklinde promosyon metinleri kullanıyorsanız, açılış sayfanızda mutlaka bunları destekler nitelikte olmalıdır. Aksi halde reklama tıklayarak gelen kişi hemen siteden ayrılabilir.

5) Ek bilgileri ve indirimleri sunmak için reklam uzantıları kullanıldı mı?

Reklam uzantıları, reklamlarınızı genişletmeniz ve daha fazla bilgi vermeniz için kullanabileceğiniz alanlardır. Uzantılar, reklamınızda sitenizin; kategori, ürün, içerik gibi farklı alanlarına bağlantı vermenizi sağlar. Arama reklamlarını kuvvetlendiren, dönüşümü destekleyen önemli bir arama ağı reklamı özelliğidir. Ek uzantıları; hizmet verdiğiniz markaları referans olarak göstermek için, indiriminiz varsa teklifinizi sunmak için, telefon numaranızı ve adresinizi göstermek için ya da ek hizmetlerinizi sunmak için kullanabilirsiniz.